MENU
PROMOCJE

PREMIUJEMY



KUP PORADNIK!
ZBIERAJ KODY,
ODBIERAJ NAGRODY!
POLECAMY
Skuteczna promocja i reklama za kilkanaście złotych dziennie (cz. II)
 
To tylko jedna z naszych porad. Zadzwoń na infolinię i dowiedz się więcej.

Porada 79. Czy monitorujesz wykonywanie opłat pocztowych?
Czy kontrolujesz wszystkie opłaty pocztowe związane z Twoją restauracją? A może niektórzy pracownicy włączają do Twoich opłat również swoje osobiste rachunki, na przykład za telefon? Kto ma dostęp do Twoich znaczków pocztowych?

Porada z książki: Obniżanie kosztów operacyjnych z serii Zarządzanie restauracją
Infolinia: 0801 811 030 telefon stacjonarny (koszt jak za połączenie lokalne), 048 385 89 00 Telefon komórkowy (koszt wg. stawek operatorów)


Strona główna | Opinie klientów


Opinie klientów korzystających z naszych porad

Seria poradników Zarządzanie restauracją 365 porad, od kilku miesięcy dostępna jest na polskim rynku. Ta unikatowa biblioteczka stanowi zbiór gotowych rozwiązań, które przyczyniają się do zwiększenia zysków z prowadzenia restauracji.

Seria napisana została przez amerykańskich specjalistów. Polskie wydanie powstaje przy  współpracy z rodzimymi ekspertami z branży gastronomicznej.

Ciekawe pomysły inspirują polskich restauratorów do działania. Katarzyna Tkaczyk-Manfroy - Dyrektor Villa Pallas z Olsztyna opowiada z jakich pomysłów skorzystała, działająca przy hotelu, restauracja.

Pierwszy z pomysłów, który zaadaptowaliśmy brzmi: Stwórz menu uzupełniające. Jeśli proponujesz specjalne lub sezonowe dania, możesz rozważyć utworzenie menu uzupełniającego. Zwykle mogą to być pojedyncze strony dodane do aktualnej karty dań. Są one idealne do reklamy potraw, które nie mieszczą się w podstawowej ofercie. Są także doskonałe do reklamowania nowych dań, które można najpierw przetestować przed całkowitą reorganizacją menu.

Podążając za tą poradą, postanowiliśmy z szefem kuchni, naszej restauracji, wprowadzić menu sezonowe, które zmieniamy wraz ze zmianą pór roku. Postanowiliśmy wykorzystać sezonowość owoców i warzyw oraz upodobania naszych klientów związane z porą roku. I tak w naszej letniej wkładce do menu można znaleźć na przykład chłodnik bądź włoską zupę minestrone ze świeżych warzyw, czy też sielawę z patelni z młodymi ziemniakami i koperkiem. Jesienią zaś na przykład można skosztować naszej zupy z dyni z plasterkami bekonu czy też różnych przysmaków z grzybami.

Kolejnym pomysłem, który chętnie wcieliliśmy w życie była porada: Wprowadź  menu dla dzieci. Kiedyś dzieci rzadko były widywane w restauracjach. Dziś jest inaczej. Rodzice idący do restauracji zabierają ze sobą dzieci, co sprawia, że menu dla najmłodszych jest bardzo ważne. Bez niego rodzice będą czuli przymus płacenia za posiłek, który może nie smakować ich dzieciom i z pewnością nie będzie zjedzony do końca. Nie będą wówczas skłonni do Ciebie wrócić. Miej świadomość, że dzieci mają ogromny wpływ na decyzje dotyczące miejsca spożywania posiłków całej rodziny, tak więc zaspokajanie ich potrzeb jest tak samo ważne, jak satysfakcja rodziców.

Ponieważ ostatnio dzieci coraz częściej stają się naszymi gośćmi, postanowiliśmy zrobić coś właśnie dla nich. Stworzyliśmy menu na podstawie upodobań znanych nam dzieci, zawierające kilka prostych dań, które smakują każdemu maluchowi. By zachęcały one naszych milusińskich do jedzenia, nadaliśmy im nazwy nawiązujące do postaci ze znanych bajek i umieściliśmy w karcie ich rysunki.

Zastosowaliśmy także radę, która brzmi: Zaprojektuj własne logo. Logo jest świetnym sposobem, by dodać Twojej restauracji trochę splendoru. Nie musi być ono zabawne - powinno być przyciągające. Logo powinno znaleźć się w menu, w elementach wystroju wnętrza oraz na kartkach, które rozsyłasz klientom. Aby stworzyć niedrogie logo, skontaktuj się z lokalnymi artystami. Możesz także zaproponować im, że w zamian za zaprojektowanie logo będziesz prezentował ich prace w swojej restauracji. Porozmawiaj także z osobami, które studiują grafikę, zaproponują Ci one z pewnością doskonałe prace za niewielką cenę, gdyż będzie to dla nich również okazja do sprawdzenia swoich umiejętności.

Ponieważ wielu klientów w mieście kojarzyło naszą restaurację wyłącznie z hotelem, w którym się znajduje, myśleli często, że jest to restauracja dostępna tylko dla gości hotelowych. Chcąc zachęcić klientów spoza hotelu do odwiedzenia naszej restauracji postanowiliśmy stworzyć własne, nowe logo, zupełnie nie kojarzące się z nazwą hotelu. Chcemy by klienci wiedzieli, że jesteśmy dostępni dla wszystkich zarówno z codzienną ofertą restauracyjną, jak i z ofertą organizacji wszelkiego rodzaju imprez. Od niedawna nasza restauracja istnieje więc pod nazwą Gardenia. Jest to nasze najświeższe posunięcie i jeszcze nie znamy jego efektów, mamy jednak nadzieję, że będą one dla nas widoczne.

 

HOTEL VILLA PALLAS ul. Żołnierska 4 10-557 Olsztyn tel: (089) 535 01 15 www.villapallas.pl

 

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 
Poradniki  |  O serii  |  Eksperci  |  Porady  |  Zamówienia  |  O nas  |  Kontakt  |  Linki